söndag 20 september 2009

På tur.

Har jag å Mette varit sedan torsdags kväll. Jag och mormor flög ner till den kungliga hufudstaden, Metts va ju självklart med. Hon genomgick sin första flygtur. SÅÅÅÅ spännande. Hon va något spidad hela vägen. Inga tårar å de e ju skönt. De va snarare så att mamman va den som fick ont. Så där å flyga när man e litt snuvi. Men tillslut lydde jag mormors råd å tryckutjämnade å vipps va jag på banan igen :-) Tack!
Bilresan ut till värmdö var däremot ingen lek. En tok ledsen och övertrött tjej som dessutom ätit dåligt under dagen. När vi passerat grisslinge så klubba hon in. Väl framme så hann jag nätt å jämt bara lägga över henne å sätta mig i soffan så vakna hon å va ledsen. Stackars tös inte lätt att va liten. Men som tur va va hon lätt att söva om igen.

Det har varit riktigt mysiga dagar här ute på stavsnäs. Vi har hunnit med en sväng till staden med för lite fix...

I förmiddags var Linnea ute hos oss för en mysstund. Jag blir så glad när jag får låna henne en stund, du är en liten guldklimp. Jag hoppas innerligt att vi kan få till det så att du kommer upp i vinter för ännumera mys med oss.

Nu sitter jag här i soffan å tänker att jag vill inte att mormor ska åka hem, jag vill att hon ska vara kvar här nere med oss.
Hoppas att vi får ta oss ner hit igen.

I veckan ska jag leka med Lill-Anna, tänk att du kommer alltid heta det även fast du passerat 60 :-))
Jag hoppas att vi kan ta oss gemensamt ut till gamla jaktmarker för en visit. Skulle vara skoj å träffa lite gamla godingar.
Nä nu vakna lillskrutt så nu ska de lekas lite till.

Må så gott så länge. Jag återkommer om Mettes bravader i helgen.

2 kommentarer:

Linnea sa...

=)=)=) ååå jag fatta inte att hon inte gått så innan! hihi vad glad jag blir nu, att jag fick va med på de! jag älskar mette, jag verkligen gör de och jag önskar att ni bodde lite närmre (eller att jag bodde närmre er) ;) så jag kunde träffa henne oftare. och dig med såklart! men jag ska boka in en resa upp till er! vill ju inte missa nått.. hoppas vi ses på onsdag!
och det kommer gå bra imorgon =)

kramar tusen stycken =)

storaEochlillae sa...

:) jag e stor!