torsdag 8 april 2010

Litle miss Sunshine!


Det är våran tös det. Nästan idel solsken, förutom när sötnosen inte får som hon vill, då är det en liten drama queen som träder fram.
Vi har hunnit en massa saker sedan sist, inte konstigt eftersom bloggen har blivit kraftigt eftersatt den senaste tiden. Jag har ju börjat jobba igen å så knegar jag på på kvällarna med på dalens ridskola. Så orken tryter lätt när det blir en lugn stund.

För ett tag sedan hade Mettis sitt första nattliga äventyr... Hon var lite orolig fram på småtimmarna så jag la över henne i våran säng för att vi bägge skulle sova lite mer. Och jodå hon lugnade allt ner sig ett tag, tills hon drömde att hon skulle leka på mitt nattuksbord. Japp jag vakna av att lilla fröken står och skakar rumpa hållandes i kanten och detta gör hon i sömnen! Undrar om vi ska få en liten sömngångare. När jag väl fattade va hon höll på med la jag bara ner henne å så sov hon lugnt vidare genom natten.
Jag vet att jag hade en del rundor nattetid när jag var barn, jag dök på mammas mage och min bror tittade på tv å blev sne för att det bara var myrornaskrig... Så vi får väl se vad fröken ska pyssla med...

Här håller vi på att plantera om blommorna, Mette hjälper mamma genom att smaka på joden och sen lägga den i krukan. Tok fia där.

Påsken har varit riktigt trevlig. Vi har haft Mettes farmor och farfar här på besök. Alltid lika kul när de kommer och hälsar på. Vi hoppas och önskar att de snart får till det så att vi får ha de här permanent. Tänk det är få förunnat att ha både mor och far föräldrarna i samma by, speciellt om man bor i åredalen.

En av de fina dagarna packade vi oss ut på gevsjön för lite skön samvaro med alla familjemedlemmar. Ja den enda som vågade vägra var brorestor.
Vi hade en underbar dag med sol, fika, massa pimpling och lite fisk. Jag och mormor tog oss en tur på skateskidorna, så jäkla fint var det.




Någon helg innan så tyrade vi oss till dalens godaste våffelhak. Mmmm Rätt gissat Lillåstugan.
Mette mumsade i sig med stor gläjde. Gott gotti gott gott.
Turen avslutades med att vi gled lite off pist tillbaks till parkeringen vilket jag verkligen uppskattade galet va fint det var.



Men nu ni så sak jag krypa ner i lopp lådan.
Vill bara passa på att skicka massa energi finaste Linnea, det är inte för inte Mette har fått delar av sitt namn efter dig! Vi tycker du är så go, fin och omtänksam. Jag vet att Mettis kommer att lära sig mycket gott utav dig. Vi tror på dig!
Natti natti.

3 kommentarer:

storaEochlillae sa...

Snyggingarna där!
MYYYYSSSS! Saknar er massor!

mossfolk sa...

Men Åh, vad mysigt ni ser ut att ha det! Hittade hit via facebook och blev jätteglad när jag upptäckte att du skriver blogg och har en massa bilder :)

Powell Family sa...

Ahh vilka fina och harliga vinterbilder. Hoppas ni hade en riktigt GLAD PASK... vi tankte pa er alla! Kram kram