lördag 17 april 2010

Ny eller inte, fattig eller mindre ofattig!

Fick sovmorgon i morse. Så jäkla gött, va ett tag sedan sist. Jag hade en idé om att ta Mettis till stallet kanske sitta på en mjuk rund rygg. Jag är ganska säker på att hon gillar det.
Hon avgudar ju hennes vovvov, kryper mer än gärna upp i hennes bädd å pussas lite. Till vovvovs stora förtret iof.

Men sambon var inne på att vi skulle dra till staden för att kika på cyklar. Jag har nämligen klagat lite denna vecka att det är så trögtrampat med mountain bike på vanlig landsväg. Har nämligen cyklat till jobbet tre dagar denna vecka. Fast det är ju så att det skulle nog vara ganska så trögt med en hybrid med eftersom vi bor i blåshålet Åredalen.
I tisdags trodde jag att det kan inte bli värre motvind än så här, men ha! Samma tanke slog mig i torsdags, men Ha igen! I fredags cyklade jag till jobbet i smärre snöstorm och på hemvägen hade jag grym motvind samt hagel.
Fostrande sammanfattar jag dessa sex mil...

Så nu till våran dag i stan. Jag slog en signal till mormor å självklart fick gullungen vara där idag. Så jag tror vi hade första dagen på tu man hand sedan Mettis kom till våran värld. Väldigt skönt. Vi kunde ju föra ett samtal utan att något kom emellan.
Men det där med att köpa ny cykel var en dyr historia. Jag tyckte att de va en snål rea när en cykel som kosta 5 lappar var nedsatt med en knapp 5 hunka.
Vi får rycka i lite trådar å se var vi hamnar. Det är framför allt Lunko som behöver en ny räser. Han har haft sin sedan Sundsvall brann....

Jajaja dagen har varit riktigt bra, jag är nöjd. Tror att han den långa snygga kärleken i mitt liv är lika nöjd. Fast han lite ironiskt muttrade att resan till stan resulterade i sandaler till dottern och en nödvändig handling på Gudmors favvo affär ÖB.

Ha en trevlig kväller!

Inga kommentarer: