fredag 6 maj 2011

Fix å trix!

Igår tog jag tag i att städa upp i förrådet som såg ut som ett smärre kaos. Gick inte att få in en pryl därinne och framförallt inte hitta det man sökte.
Men nu är det ordning och reda. :-)
När det var ordnat så gjorde jag ett ryck i Mettes nya rum. Hennes bror nyttjar det så sällan och hon är i stort behov av eget utrymme nu när lillkillen Kurt snart ska komma ut. Hon har fram till nu sovit i vårat rum, men i egen säng.
Men nu är det upp strukturerat så att hon kan sova i sitt rum. Lite pyssel var det att få till, men skam den som ger sig.
Ni må tro att trollungen blev glad när hon kom hem och förstod att hon fått eget rum med hennes leksaker och blåsängen. Det första hon gjorde var att skutta upp i sängen och säga att här kan Mette sova! :-)

Jag passade på att ta upp spjälsängen och montera den, mest för att Mette ska få lite tid att förstå att Lillkillen Kurt kommer att sova där.
Så nu Faster Braster har hon bestämt att han får flytta in från bilen och barnvagnen för att sova i sovrummet. :-)
Han avancerar!

Mitt uppdrag idag är att åka till återvinningen å slänga lite gamla å trasiga grejor.
Å så ska jag sticka lite mer på bäbis overallen.
Kram till er.

1 kommentar:

Unknown sa...

Men oj sa du hallit pa, va duktig du ar! Snallt av Mette att Kurt far sova med er, kan ju bli lite trist o ensamt annars :)
Har regnar det lite idag, ska snart kliva upp o ata frulle
Kram kram