tisdag 3 maj 2011

Nu ni!

Dra på trissor, två inlägg på två dagar. Det är nytt person bästa tror jag. :-)
Tänkte visa lite bilder på lite pyssel som jag fördrivit tiden med.

Sytt nya soffkuddar av tyg som Mettes snälla farmor köpte till oss i Oman. Vi blev alla väldigt nöjda med resultatet. Tygen matchar varandra och soffan så bra.
Tack Fajon!

Utav tygresterna sydde jag ett fodral till en vetekudde. Vetekudden gjorde jag av lakansväv som jag fyllde till en tredjedel med bovete. Super enkelt.
Tänker mig att jag kommer att slita hårt på den när vi ska in till förlossningen. Värme är den bästa smärtlindringen i mitt tycke.
I natt har jag värmt den tre gånger, så den är redan invigd. :-)


Igår blev Bebis tofflorna klara. Stickade i ull och sedan tovade i maskin. Ni må tro att det var en spännande timme när de snurrade i maskin. Som tur var blev de helt ok. Ska bli kul att ge bort dem till småtrollen.
Mette tyckte att de blå passade till henne, så det blir till att göra ett par till henne med.


Kvällen avslutades igår med att baka lite kanel och vaniljbullar till familjens stora lycka.

Nu tror jag att jag ska njuta av ett glas kaffe och fundera vad jag ska spendera dagen med.
Hoppas ni får en mysig dag.
Kram.

1 kommentar:

Follow the Laffans sa...

Åh vad mysigt med pyssel, kanelbullarna såg speciellt goda ut!!! Ha det gott och hoppas du får krama snart på en liten goding till!!! KRAM KRAM min vän!