torsdag 27 november 2008

Ett varv till.

Idag lockade jag ut min bättre hälft i spåren. Det blev ett varv på femman. Även hans lilla yrväder till hund var med på turen. Det är med en skräck blandad förtjusning som hon röjer på. Hon är nämligen skraj för allt som är stort rör sig och låter. Å längdskider och stavar hör inte till hennes topp tio... Men att springa gillar hon ju så det blir lite konflikt för lilla tjejen ;-)
Det gick dessvärre ont för Lunkan, han hade taskigt fäste å en gnutta rostig i taktiken. Han svor ont att han blitt gammal! Bli ifrånkörd av en höggravid strandad valross! Stackars vännen. Till saken hör att jag hade ett fantastiskt fäste och lite draghjälp. Heja fiskfjäll.
Jag hoppas att detta inte avskräckte honom, jag vill gärna ha sällskap av honom flera gånger i spåren.
Delad glädje är ju dubbel glädje!

På eftermiddagen efter en tidig middag var vi ner till glasblåseriet. Tjejerna hade ut försäljning å bjöd på glögg å pepparkaka. Så ett par julklappar fick vi inköpta. Känns bra att ha sånt stök avklarat i tid i år i och med att vi har svårt att planera för kommande månad.

Nähä nu jär timman slagen så kryper jag till kojs.

Inga kommentarer: