måndag 1 december 2008

En trivsam helg.

I fredags kom min kära sambos föräldrar upp på besök, de skulle stanna över helgen. De blev en riktigt trivsam helg. Lugn och skön med lite adventspyssel, julbord och ett par turer i längdspåren. Svärfar har gjort ett ryck i vårat badrum, stökat upp hyllor och byggt ett superfint skötbord. Å så hade de med sig en jättefin vagga som är i från 1800-talet. Den finns det själ i må jag säga!
Den äldre generationen far och son (den yngre har tagit klivet in i tonårens värld med sena kvällar och segstartade mornar) passade på att njuta av lite isfiske tillsammans. Andra dagen blev en riktigt god tur, de fick med sig många fina rödingar hem och en bjässe till öring. De var så stolta när de kom hem att de nästan sprack.
I lördagsmorse var jag i Björnen och åkte lite längd med yrvädret. Måste säga att jag gillar Duvedsspåren mycke bättre. Heja Duved!
Men eftersom det var 16 grader kallt här och bara 7 i Björnen så fick det bli Björnen i alla fall.
Men igår lockade jag med mig min mor på en tur här i Duved. Otroligt vad mycket snö det har fallit de närmsta dagarna. Kan tänka mig att för de som inte åker klassiskt var det nog tungrott igår:-)
I skrivande stund sitter vi och väntar på att våran vän fotografen ska komma, dags att ta lite familjebilder innan magen försvinner.

Inga kommentarer: