lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans hälsning till er alla.


Det blir en dag i lugnets tecken. Hade tänkt åka in till byn å se puckelfinalen, men jag har en envis huvudvärk som inte alls vill ge med sig.
Dagarna utan huvudvärk sedan förlossningen kan jag nog räkna på en hand...
Jag var till läkaren i torsdags för kontroll, min livmoder verkar inte vilja dra ihop sig det sista. Kan kanske vara därför jag har huvudvärk. Ska äta piller som stimulerar sammandragning i ett par dagar, så får vi se om det kan hjälpa. Hoppas hoppas. Vill bli ok så jag kan ut å pröva mina nya skateskidor.
Nu på förmiddagen har far och dotter varit ute på promenad runt byn å sedan mekade de med faderns skoter. Allt för att ge mig lite ro.
Nu sover det lilla underverket på balkongen å jag väntar på att pappan ska komma in för att massera mina axlar lite. Han är så duktig på det!!! Tack tack tack!
Ikväll ska vi åka till mormor å morfar för att spisa en trattkantarellsoppa till middag med utlovad efterrätt. Mumsfilibabba.
Som vanligt ska vi klämma in en prodenad med våran barnvagnskompis åsså.
En dag utan dem känns numera verkligt udda!
Det är så skönt att ha någon att dela mamma rollen med. Ventilera allt och ingenting med eller bar sitta i soffan och koma. Inte att underskatta!
En stor kram till er alla.

1 kommentar:

Maria sa...

Ha en skön alla hjärtansdag!
Kramar