lördag 3 oktober 2009

Gnäll.

Det är nämligen så att maman behöver stimuleras. Min älskade sambo har emigrerat till norge för fem dagars arbete. Det blir såååååå långa dagar när han inte är hemma.
Mettis är dessutom snuvig, så hon är allmänt gnällig. Fast ändå en väldigt tapper soldat.
Till råga på allt så är skitvädret här. Storm med snöblandat regn å bara ett par grader över noll.
Så någon promenad ger jag mig inte ut på.
Så vad ska vi hitte på???
Sitta inne å titta på film är ju ett misson med en niomånaders. Nä de blir väl som vanligt att sitta på golvet med Mettis.
Vi har varit en sväng på Lundhags rean men den var som vanligt till stor besvikelse.
Jag sitterar mormor:
- Vi hitta inte ens något fint till Mettis.
Å de brukar ju alltid gå att hitta något till de små, men näe inte ens det.
Jag tror vi stryker ett streck över den här dagen helt enkelt.
Hoppas ni haft en bättre dag.
puss å hej.

2 kommentarer:

Linnea sa...

man får stryka streck över dagar! det är helt ok! och faktiskt ganska skönt.. =)

pussar o kramar till er <3

storaEochlillae sa...

Man får gnälla iblnd är det långtråkigt att bara vara mamma. Även om man helst av allt är deras mamma :)