fredag 23 oktober 2009

Jo sa jag det

att mormor ville gärna ge sitt barnbarn en gåvagn i ett års pressent. Ja en jätte god idé tyckte vi tills vi för en vecka sedan insåg att när damen i fråga fyllt ett är det där med gåvagn nog passé. Så jag slog en signal till mormor och hintade lite fint att om hon ville att barnbarnet skulle ha nytta av presenten så var det hög tid att inskaffa den.
Tja mormor hon är inte seg att haja galoppen, dagen efter är hon lite hemlig när vi språkas på telefonen. Undrar vart vi är och när och så men nej det är inget speciellt heller... :-)
När vi kommer hem står det en kartong utanför våran dörr. Jo såklart världens bästa mormor har varit där. Och tur är väl det för oj vad hon går.
Tack mamma och mormor för att du är den du är. Jag hoppas att jag har en smula av dig i mig.
Och förlåt för att jag gav dig hostmeducin som du blev grön i ansiktet av.
Kram kram och puss.

Inga kommentarer: