onsdag 17 december 2008

Mission accomplished!

Nästan i alla fall. Jag har börjat grotta i försäkringsfrågan för den ofödda. Konsumentverkets hemsida är riktigt bra, där står vad man ska tänka på vid tecknande av barnförsäkring. Det lutar åt Folksam eller Trygg-Hansa.
Vi har ju än lite tid å fundera på.
Några köttebullar blev det inte, men jag gjorde hemgjord lasagne på älgkött och dinkelmjöl. Spännande. De var första gången jag gjorde egen pasta. Inte alls svårt faktiskt. Bara blanda, vila å kavla. Riktigt gott blev resultatet om jag får säga det själv.
Köttbullarna får vänta tills imon.
Å bilder har jag precis redigerat, printat å ramat in till mina fina farföräldrar.
Så nu tänker jag åka å lämna dem till faster å kusin, de ska nämligen åka till sollefteå i dagarna för att hälsa på dem.

Till min stora lättnad gick det bra att göra fudge idag. Sisst gick det inte alls som jag ville. Jag lyckades bränna en gjutjärnskastrull och en vanlig å så blev det segt med en smak av bränt socker :-(
Inte alls bra. Så nu känner jag mig nöjd och glad!

Inga kommentarer: