onsdag 8 april 2009

Döpt!






Nu är våran lilla skrutta döpt. Tack alla för att ni var med och delade hennes dag med oss.
Våran lilla tjej ska nu heta Mettte-Linnea Madeleine Fredriksdotter. Lunkan har länge tyckt om namnet Mette, han ville att J. skulle heta det om han blitt en kikka. Jag ville gärna att vi skulle ta Linnea efter en nära vän till mig. En helt fantastisk liten tjej som inte förstår hur bra hon är!
Så i sommras när jag var å hälsade på lilla Linnea löste hon vårt bryderi lätt som en plätt.
- Gör det till ett dubbelnamn, sa hon.
Och så fick det bli. Jag tycker att det klingar så härligt i munnen.
Madeleine heter hon efter sin mor som heter det efter sin mor. Jag ville väldigt gärna hedra min mamma med genom att ge Mette hennes namn. Jag kan nämligen inte ha fått en bättre mor. Hon ställer alltid upp i vått och torrt. Hon förstår och bryr sig gör allt för att alla i hennes närhet ska ha det så bra som möjligt. Vill inte stöta sig med någon. Hon är en riktig klippa. Vad skulle jag göra utan henne!!!!!!!!!!
Tack Mamma för att du finnns!
Jag kände att jag ville att Mette skulle ha något från sin fars sida också så när vi inte kunde välja efternamn så bestämde vi oss för att ansöka om att få ge henne Fredriksdotter efter hennes glimrande far.
Å så blev det.
Själva dopet blev riktigt lyckat.
Mette var på strålande humör. Såg ut att njuta i fulla drag av att stå i händelsernas centrum. Det var inte många gånger under dagen som hon gnällde å gjorde hon det var hon antingen hungrig eller trött. Vi har fått en helt fantastisk dotter. Hon är så snäll mot sin mor och far.

1 kommentar:

Linnea sa...

Whiiie! underbara fina underbara fina ni! jag är så himla lycklig att jag har dig, och nu lilla mette! love you pussss