onsdag 15 april 2009

Från vagga till spjälsäng.

Nu har Mette bytt upp sig till sin spjälsäng. Hon har iof inte växt ur vaggan än men jag tror att mamman kan få sova lite mer ostört nu när hon ligger i spjälsäng. Vi har gjort så att den står bredvid våran säng i samma höjd och utan galler på ena sidan. Det gör att jag lättare kan lägga tillbaka henne efter nattamning å på så sätt får jag sova lite mer. Det är ju otroligt mysigt att ha henne nära tätt intill, men jag kan inte riktigt slappna av i musklerna när hon ligger där så jag blir lätt trött och stel.
Så jag hoppas på att detta ska göra natten lite lättare.

Idag har jag varit på Ridskolan och haft lektion för fyra små men ack så duktiga ryttare. Idag fick de trava bommar på böjt spår. Gick hur bra som helst. Vi avslutade med att trava bommar på böjt spår följt av tre bommar på rakt spår.
Det är riktigt kul att ha lektion. Trodde inte alls att jag skulle tycka det var så kul. När jag hade lektioner förut så gillade jag det inte alls, men nu är det super.
Jag tror att det är viktigt både för mig, lunkan och även Mette att jag ger mig iväg hemifrån utan henne. Det som är bra med att ha lektion är ju att jag något för händer och huvud så jag hinner inte ens fundera på henne under tiden. Jag är ju fullt upptagen med mina elever.

Tidigare idag bakade jag och min barnvagnskompis och jag massa bröd. Om jag får säga det själv så blev det riktigt gott. Jag har precis köpt en säck med fullkornsdinkel så det var premiärbakning med det. Fick rådet att blanda upp dinklet med lite vete. Tror att det lätt blir för tungt och får svårare att jäsa om man kör utan en del vete.
Det är verkligen kul att experimentera när man bakar. Man kan ju nästan inte göra fel.
Nä nu ska jag ta å gör amig klar för kvällningen.
Kram på er.

Inga kommentarer: