fredag 29 maj 2009

En sån dag.

Börja med att jag försov mig, trodde inte det kunde hända med en liten väckarklocka till dotter. Men tydligen gick det strålande. Vaknade i alla fall kl 9.00, fick lätt panik när jag insåg att om en halvtimme ska jag var hos E å E för att promenera upp till Bvc. Det var inplanerat föräldra grupp idag. Så upp å studsa, göra sig redo för att vistas bland folk, mata skrutt å klä. Frukost fick det bli i bilen. Komiskt att det skulle diskuteras familjens kost i dag med en dietist och det vi kom fram till allihopa var att frukost är en bra matvana. Jaja allt som oftast så har jag en god frukostvana.
När föräldragruppen och invägningen var klar gick jag plus tre mammisar till kafét i samma byggnad för att äta lunch. Tokigt god sallad med varmrökt lax och örtdressing.
Väl värda sina ynka 60kr.
Kommande timmar fördrev jag å gissa vem, jo E å E, med att åka till Järpen för att inhandla fisk till morgondagens grillning och kirra rabarber. Väl framme hos fiskeributiken inser jag med en liten suck att min älskade dotter hade gjort tvåan.
Jaha bara att byta ännu en dretblöja i bilen(undrar hur många jag bytt i Opeln). Jag inser ganska snappt att det inte var en av vanligt slag. Jag behöver hjälp.
Det slutar med att jag står med Metts i mina händer å E försöker sanera, inte alls lätt ska jag säga känns som om allt bara kletas ut.
Plötsligt händer det.
Mannen som jobbar i fiskeributiken sticker ut huvudet och undrar om vi kan tänkas vilja låna ett handfat.
Åååååå JA TACK!
Så in i butiken, tvätta ungen som har dret ända upp i håret.
Jag undrar stilla hur tusan lyckas hon med detta???
Ja ni ska inte tro att mamman hade lyckats få med sig några rena kläder, så vi fick låna Es. Tack för det vännen.
Ja ja vi fick ju i alla fall glädja fiskmannen med ett gott skratt. Som det måste sett ut, två lätt förvirrade mammor med en naken nerdretad unge mitt på en grusplan...
Han tyckde de va synd att han ingen kamera hade.
Ovanligt besök i fiskdisken liksom.

Ja när ungen min var ren å torr igen införskaffade vi vår fisk å rabarber för att sedan återvända till hembyn igen.
Jag avslutade dagen med middag med la famila å mormoder.
Tack för idag slut för idag.

Inga kommentarer: